مقالات آرشیو خبر ها
میراث ماروتا در یووه، هدف ماروتا در اینتر / موازی در حال، منقطع در آینده

میراث ماروتا در یووه، هدف ماروتا در اینتر / موازی در حال، منقطع در آینده

 

می‌گویند چشمانِ ماروتا اگرچه در ظاهر به خاطر نقص‌ مادرزادی‌اش در دو جهت مخالف یكدیگر هستند اما در باطن نیز تداعی‌گر نگاه همه‌جانبه‌نگر و تحلیل‌گرِ این مدیر استراتژیست در فوتبال ایتالیا هستند.

 

كارلو لائودیزا روزنامه‌نگار روزنامه La Gazzetta dello Sport در یادداشتی خواندنی، با تحلیل مدیریت جدید باشگاه یوونتوس، عملكرد این تیم در نقل و انتقالات زمستانی و حضور مدیر سابق بیانكونری‌ها در تیم رقیب را ارزیابی كرده است.

 

 

بانوی پیر نه تنها فعالیت‌هایش در بازار نقل و انتقالات را به حالت ایستا و متوقف نگه نخواهد داشت، بلكه این بازار را «اداره» خواهد كرد. هرچند باشگاه‌های بزرگ (نظیر یووه) در ماه ژانویه فعالیت بزرگی در حوزه ترانسفرینگ انجام نمی‌دهند؛ اما یوونتوس در ژانویه تخم‌مرغ‌هایی برای گذاشتن در سبد سایرین خواهد داشت. چند مورد محدود مثل یك انتقال قرضی (یك بازیكن جوان) و یك انتقال قطعی (مثل بن‌عطیه).
علی‌رغم جدایی جوزپه ماروتا از یوونتوس، همچنان یكی از تأثیرات مهمش در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایتالیا، برای سایر تیم‌ها به یادگار مانده است: سرگئی میلینكوویچ ساویچ؛ همان مرد شش میلیون دلاری ترانسفرینگ تابستانِ فوتبال ایتالیا!
ماروتا با در اختیار گرفتن ابتكار عمل در ایجاد هیاهو برای جذب او در نهایت باعث شد این بازیكن با طمع كلودیو لوتیتیو در لاتزیو ماندنی شود. حالا كیست كه نداند شماره 21 لاتسیو در همین بازار، هرگز قیمتی فراتر از 50 میلیون یورو نخواهد داشت؟ ارقام بالای یكصد میلیونِ آبی‌های پایتخت كجا و كاهش چشمگیر قیمت این بازیكن در نیم فصل نخست رقابت‌های سری آ كجا؟ این پاسخ یك پدرخوانده (ماروتا) به لجاجت، سرسختی و ممانعت‌های یك مدیر غیرمتنفذ (لوتیتو) است. این است در اختیار گرفتن نبض بازار و كنترل و هدایت آن از سوی یك مدیر بزرگ!
اگر تا پیش از این زوج ماروتا و رایولا تركیب برتر نقل و انتقالات در ایتالیا بودند اینك باید شاهد عملكرد زوجِ جدید پاراتیچی و مندس با همكاری مشترك پاول ندود باشیم. انتقالِ تركیب اول به اینتر و فعالیت تیم دوم در یوونتوس هیچ شباهتی از حیث استراتژیك و عملكرد با هم نخواهند داشت. برنامه ماروتا در نراتزوری ارتقای قدرت اقتصادی و تبدیل بهره‌وری مثبت آن به نتایج باشگاه است و استراتژی پاراتیچی افزایش درآمد و تثبیت بیانكونری در فهرست بزرگان اروپا. آنها فعلاً هر كدام سرگرم برنامه‌های خود خواهند شد، هرچند شاید یك روز بالاخره به هم رسیدند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: